Dnia 15.01.2024 przedszkolaki przedstawiły Jasełka dla swoich rodziców.

Podczas występu dzieci przedstawiły swoją opowieść o narodzinach Jezusa, oprawioną wieloma tradycyjnymi kolędami i pastorałkami. Piękna scenografia nawiązująca do Betlejem oraz stroje przedszkolaków były idealnym dopełnieniem całego przedstawienia. Mali artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem wiernie odtwarzali wyznaczone im role. Za swój występ otrzymali gromkie brawa od publiczności.

 

 

 

 

 

 

 

W grudniu realizowaliśmy w  naszej grupie projekt edukacyjny „Sen Żyrafy”, oparty na zintegrowanym przez Marshalla Rosenberga podejściu do komunikacji i postawy wspierającej dobre relacje z innymi.   Program „Sen Żyrafy” to odpowiedź na potrzeby kreatywności , rozwijania wyobraźni, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, a nade wszystko na inteligencję emocjonalną, umiejętność rozpoznawania
i zarządzania.

         Projekt rozpoczęliśmy od przedstawienia dzieciom  małej żyrafki, która zgubiła swoją mamę. W tym czasie dzieci opiekowały się małym żyrafiątkiem, wykonywały specjalnie dla niej różnorodne prace plastyczne, dbały o nią i zastanawiały się jak mogą pomóc jej w odnalezieniu mamy. Nasze przedszkolaki miały mnóstwo ciekawych pomysłów. Część dzieci zgłosiła zaginięcie mamy żyrafy na policję, inne poprosiły o pomoc detektywa. Dzwoniliśmy również do zoo i wysłaliśmy list do okolicznych mieszkańców.

Po pięciu dniach w naszym przedszkolu pojawiła się poszukiwana mama żyrafiątka i opowiedziała dzieciom swój sen: „W moim śnie ludzie uczyli się mówić o tym, czego potrzebują i słuchać, czego potrzebują inni. Wspólnie szukali rozwiązań, tak, aby wszyscy czuli się szczęśliwi”. Ten dzień był wyjątkowy. Odbyła się huczna impreza na cześć mamy żyrafy i małego żyrafiątka, które postanowiły zamieszkać w naszej sali w specjalnych żyrafich kącikach zwanych przez dzieci domkami żyrafy.

Na tym jednak nie kończymy realizacji tego projektu. „Sen Żyrafy” będziemy kontynuować każdego dnia i wprowadzać „języka serca” do naszych rozmów.  Jest to komunikacja empatyczna: uczymy się, jak szczerze mówić o tym, co dla nas ważne i jednocześnie rozumieć potrzeby drugiej osoby.

OBSERWACJA – bez oceniania
Co widzisz lub słyszysz?
Mówię o tym, co spostrzegam, bez krytyki i osądu

UCZUCIE – bez interpretowania
Jak się czujesz w związku z tym, co zaobserwowałeś?
Mówię o konkretnych uczuciach, których doznaję pod wpływem obserwacji

POTRZEBA – zamiast strategii
Czego potrzebujesz w tej sytuacji?
Wyrażam swoją aktualną potrzebę

PROŚBA – zamiast żądania
Czy chcę o coś poprosić?
Wypowiadam prośbę o konkretne działanie, które mogłoby zaspokoić moją potrzebę

 

 

 

 

 

 

 

 

Dnia 05.12.2023, z okazji Mikołajek wyjechaliśmy do sali zabaw Fit and Fun, gdzie spędziliśmy wspaniałe, radosne i niezapomniane dwie godziny intensywnej zabawy. Wśród atrakcji nie zabrakło również malowania twarzy i zabaw na dmuchanym zamku. Na zakończenie dzieci otrzymały balony w różnorodnych kształtach.

To był udany dzień!

 

 

 

 

 

 

 

Dnia 23.11.2023, w Przedszkolu Samorządowym nr 6, odbył się VIII Miedzyprzedszkolny Konkurs Polskiej Pieśni Patriotycznej. Celem konkursu była popularyzacja utworów o treści patriotycznej, a także ocalenie od zapomnienia pięknej polskiej tradycji pieśni, które noszą w sobie znamiona ważnych momentów w historii naszej ojczyzny.

Naszą grupę reprezentowała Zofia Siegieda, która wykonała utwór pt:,,Polska Czy to noc czy to dzień "

Serdecznie gratulujemy.