28 marca 2025r. gościliśmy pracownika Biblioteki Pedagogicznej z teatrzykiem kamishibai. To książka umieszczona w drewnianej skrzynce, wykorzystująca kartonowe plansze z obrazkami i tekstem.
Teatrzyk „Szukając Marudka" autorstwa Kumiko Yamamoto, to historia psa i jego przyjaciela Leosia. Opowiada o przyjaźni między człowiekiem, a zwierzęciem. Historia przyjaciół była wstępem do rozmowy z dziećmi o wartościach. Przedszkolaki odpowiadały na pytania dotyczące pomocy innym i wspólnie układały z klocków wesołe ludki. Zajęcia były bardzo ciekawe i pouczające.
25 marca 2025r. odbyły się zajęcia pokazowe dla rodziców z wykorzystaniem wiatraka matematycznego, podczas których rodzice mogli obserwować swoje dzieci w czasie wykonywania różnych zadań.
Dzieci z grupy „Jeżyki” brały udział w międzyprzedszkolnym konkursie talentów „Mam Supermoce”, organizowanym przez Przedszkole Samorządowe nr 11 w Białej Podlaskiej. Michalina z grupą „Jeżyki” zatańczyła układ do utworu „Wellerman”, a Antoni zaśpiewał piosenkę „Silny jak lew”.
Antoni zajął II miejsce w kategorii „Śpiew”.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów.
W dniu tak pięknym i wspaniałym
życzymy Wam serduszkiem całym
dużo zdrowia, sto lat życia,
moc zabawek do zdobycia.
Dzień Kobiet to wyjątkowy dzień. Chłopcy w tym szczególnym dniu złożyli dziewczynkom życzenia i wręczyli własnoręcznie wykonane oraz przygotowane przez rodziców upominki. Starali się również, żeby dziewczynki w tym dniu czuły się wyjątkowe.
Dziękujemy Rodzicom za pomoc w przygotowaniu niespodzianek.
Dzieci już od urodzenia są odkrywcami i badaczami. Uczą się poprzez działanie i doświadczanie. Realizując tematykę „Pod ziemią, pod wodą”, po raz kolejny przedszkolaki miały możliwość obserwować i porównywać wygląd, stan skupienia, kolor, fakturę i twardość skarbów ziemi. Poznały sposób ich wydobywania i wykorzystywania przez człowieka. Sprawdzały jakie produkty rozpuszczają się w wodzie, jak stworzyć kryształki soli, a następnie dzieliły się spostrzeżeniami.
Obserwowały reakcje chemiczne różnych substancji np. podczas wybuchu wulkanu, eksperymentu „Lampa lawa” i wybuchu gejzera.
W trakcie zabaw i zajęć oglądały książki o górnikach i minerałach. Malowały węglem drzewnym, tworzyły z masy plastycznej. Zorganizowały kącik badawczy, w którym mogły obserwować tworzenie się kryształków soli.
Przeprowadzone zabawy badawcze budziły w dzieciach ciekawość, zachęcały do porównywania, opowiadania oraz uczyły wytrwałości.