Dzieci już od urodzenia są odkrywcami i badaczami. Uczą się poprzez działanie i doświadczanie. Realizując tematykę „Pod ziemią, pod wodą”, po raz kolejny przedszkolaki miały możliwość obserwować i porównywać wygląd, stan skupienia, kolor, fakturę i twardość skarbów ziemi. Poznały sposób ich wydobywania i wykorzystywania przez człowieka. Sprawdzały jakie produkty rozpuszczają się w wodzie, jak stworzyć kryształki soli, a następnie dzieliły się spostrzeżeniami.
Obserwowały reakcje chemiczne różnych substancji np. podczas wybuchu wulkanu, eksperymentu „Lampa lawa” i wybuchu gejzera.
W trakcie zabaw i zajęć oglądały książki o górnikach i minerałach. Malowały węglem drzewnym, tworzyły z masy plastycznej. Zorganizowały kącik badawczy, w którym mogły obserwować tworzenie się kryształków soli.
Przeprowadzone zabawy badawcze budziły w dzieciach ciekawość, zachęcały do porównywania, opowiadania oraz uczyły wytrwałości.