"Muzyka to najsubtelniejsza forma przekazu, można stwierdzić, że żadna dziedzina sztuki nie porusza ani nie wpływa na podświadomość tak, jak muzyka."

                                                                             ~Dawid Crossby~

 

Dnia 5 maja naszą grupę odwiedził Pan Maciej Grodecki tata Wojtka i zaprezentował swoją pasję, którą jest muzyka. W trakcie spotkania dzieci poznały takie instrumenty jak: gitara akustyczna, basowa, perkusja, bębenek afrykański oraz tank drum – instrument perkusyjny.  Przedszkolaki nie tylko mogły zobaczyć i posłuchać, ale także zagrać na instrumentach. Przy okazji dowiedziały się, na czym polega różnica między melodią i rytmem. Obejrzały też fragment występu zespołu „Frostbite”, w którym pan Maciej gra. Dzieci były pod ogromnym wrażeniem spotkania. Wszyscy poczuliśmy się jak na prawdziwym koncercie. Wizyta pana Macieja była świetną okazją do radosnego i twórczego spotkania. Serdecznie dziękujemy za poświęcony nam czas.

Dzieci swoją przygodę z muzyką rozpoczęły od poznania pięciolinii, klucza wiolinowego i nut. Dumie i zaangażowaniem śpiewały gamę z różnym natężeniem głosu, układały nutki na pięciolinii zgodnie ze słowami wiersza, bawiły się także w zabawę „Znikające nutki” do utworu „Skaczące nutki”. Uczestnicząc w doświadczeniu „Szklana muzyka” wydobywały dźwięki ze szklanek napełnionych wodą w różnym stopniu, dostrzegając zróżnicowane wysokości dźwięków. Wykonały kije deszczowe inaczej zwane zaklinaczami deszczu, które są instrumentami perkusyjnymi. Pięknie przyozdobiły swoje instrumenty wg własnego pomysłu na zakończenie zajęć każdy z młodych muzyków zagrał na swoim instrumencie. Zadziwiające jest to że tego dnia po obiedzie spadł deszcz. Przypadek? Zdaniem dzieci nie!

W ostatnim tygodniu kwietnia dzieci poznały czym jest kino oraz jak powstaje film kinowy fabularny i animowany. Oglądały poradnik młodego filmowca dla dzieci. Brały udział w zabawie „Ruchome obrazki”- tworząc dwuelementowy film animacyjny. Utrwalały informacje ta temat teatru oraz jego licznych pracowników. Poznały rodzaje teatrów (teatr grecki, muzyczny- opera, balet, teatr cieni, pantomimy, żywego aktora, lalek,  także rodzaje lalek występujących w teatrze dla dzieci ( pacynki, kukiełki, marionetki, jawajki itp.). Brały udział w zabawie „Casting dla cyfry dziewięć”- bawiąc się nią na różne sposoby.

Realizację bloku tematycznego dotyczącego kultury wysokiej dzieci rozpoczęły od przygotowania Kącika Kultury, w którym znalazły się akcesoria malarskie oraz albumy z pracami sławnych malarzy, a także różne instrumenty muzyczne oraz informacje ze świata muzyki. Na zajęciach plastycznych dzieci utrwalały informacje dotyczące zawodu artysty malarza (min. jego wmarszczacie pracy) oraz wcieliły się w rolę malarzy i malowały wiosenną kompozycję kwiatową. Następnie brały udział w zabawie tematycznej „Galeria sztuki”, w trakcie której kupowały bilety wstępu do galerii i wybierały za pomocą kolorowych karteczkę te obrazy (prace) wykonane przez kolegów, które zrobiły na ich największe wrażenie. Przedszkolaki poznały również literę f jak farby, utrwalając jej pisownię na różne sposoby. Wirtualnie wybrały się do muzeum etnograficznego gdzie poznały prace etnografa na przykładzie Oskara Kolberga oglądając film animowany o jego życiu osobistym i bogatej twórczości.

„Hip, hip, hura, hip, hip, hura Odkrywcy to drużyna na sto dwa”  tym okrzykiem zaczynały i kończyły  zajęcia sportowe nasze dzieci bawiąc się wspólnie z p. Gabrysia studentką Akademii Wychowania Fizycznego. Zabawy dzieciom bardzo się podobały i chętnie brały w nich udział.