Grupa V Tygryski

 

Wracając z muzeum postanowiliśmy spędzić czas na świeżym powietrzu, dlatego wybraliśmy się na spacer do parku. Pogoda nam dopisała, było ciepło, słonecznie.  Podczas spaceru dzieci obserwowały  przyrodę – zauważyły wiosenne kwiaty, słyszały śpiew ptaków, bawiły się w labiryncie.  Wiosną park wygląda przepięknie. 

 

 

Dnia 12 kwietnia grupa „Tygryski” wybrała się do Muzeum Południowego Podlasia, na zajęcia pt. „Jaki znak twój …? Orzeł Biały” – symbole narodowe na  przestrzeni dziejów,  które prowadziła pani Aleksandra Czapska.   Dzieci pod kierunkiem pani Oli wykonały piękną broszkę w barwach naszej Ojczyzny, a także wykazały się wiedzą na temat symboli narodowych, oraz znajomością wierszaWładysława Bełzy  pt. „Katechizm polskiego dziecka”.  Na zakończenie zajęć dzieci zwiedziły wystawę pt. „O Polskę”. Dzięki udziałowi w tego typu  zajęciach   dzieci już od najmłodszych lat  uczą się patriotyzmu i kształtują pozytywne postawy i uczucia patriotyczne.  

 

 

 

Dnia  5 kwietnia   dzieci z grupy „Tygryski” wybrały  się na wycieczkę do Multicentrum. Zajęcia   składały się z zabaw edukacyjnych oraz pracy w grupach przy wykorzystaniu interaktywnego oprogramowania MultiKid.  Największą atrakcją dla  przedszkolaków było konstruowanie domu z klocków. Zajęcia były    ciekawe i bardzo   się dzieciom  podobały.  Szkoda że trwały tak krótko.

  

 

Dnia 27  marca wybraliśmy się na wycieczkę do    Miejskiej Biblioteki  Publicznej nr 3. Podczas spotkania wysłuchaliśmy opowiadania o  zwyczajach związanych ze Świętami Wielkanocnymi, a także  wypożyczyliśmy kilka książek do przedszkola, które w najbliższym czasie przeczytają nam nasze panie. Na zakończenie wizyty  złożyliśmy pracownikom biblioteki świąteczne życzenia.

  

 

Wraz z nadejściem wiosny, na polach rozpoczęły się prace przygotowawcze pod zasiew. Podobnie w naszym przedszkolu, „Tygryski” wspólnie z panią, postanowiły założyć zielony kącik przyrody. Dzieci przy niewielkiej pomocy pani przygotowały warsztat pracy potrzebny do założenia zielonego kącika: ziemię, nasiona i wodę. Dzięki temu przedszkolaki wiedzą, co jest potrzebne roślinom do wzrostu. Wszystkie dzieci bardzo starannie wypełniły doniczki ziemią, włożyły ziarenka
i bardzo delikatnie je przykryły. Każdy przedszkolak wie, że roślinki do wzrostu potrzebują  wody, więc każde dziecko starannie podlało sadzonkę i odstawiło w ciepłe miejsce na przedszkolnym parapecie i w sali. Wszyscy z niecierpliwością czekali, kiedy pojawią się zielone roślinki, ale dzięki codziennym zabiegom pielęgnacyjnym na efekt nie trzeba było długo czekać.