W piękny grudniowy poranek naszą grupę odwiedziła mama Jasia p. Kasia Piesta, która jest z zawodu logopedą i w ramach realizacji zagadnień z preorientacji zawodowej zaprezentowała w bardzo ciekawy i pomysłowy sposób na czym polega praca logopedy. Wszystkie dzieci chętnie brały udział min. w zabawach oddechowych, spostrzegawczych, artykulacyjnych, słuchowych i czytelniczych. Dzięki temu spotkaniu dzieci zrozumiały na czym polega praca logopedy i jak interesującym oraz kreatywnym jest zawodem.

Zima o trudny czas dla ptaków, ale nasza grupa doskonale wie jak ułatwić im przetrwanie w tej zimowej aurze. Na zajęciach przyrodniczych dzieci dowiedziały się jakim pokarmem można dokarmiać dzikie ptaki. Następnie samodzielnie przygotowały mini karmniki, ze smakołykami dla skrzydlatych przyjaciół, a podczas pobytu na placu zabaw zawiesiły je na drzewie. Dokarmiając ptaki, przedszkolaki zbliżają się do natury, uczą się i pobudzają swoje zainteresowania oraz uwrażliwiają na przyrodę, a także zyskują poczucie, że robią coś dobrego dla innych.

Życzymy Państwu, żeby magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniosła spokój i radość,  żeby każda chwila świąt żyła własnym pięknem, a Jasełka w wykonaniu dzieci stworzyły  świąteczny nastrój.

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

 

Miło nam poinformować, że 23 listopada został rozstrzygnięty Międzyprzedszkolny konkurs recytatorski „W świecie zawodów”, zorganizowany przez Przedszkole Samorządowe nr 14.

Dzieci otrzymały nagrody z rąk przedstawicieli sponsorów: Renaty Kozioł z Polskiego  Konsorcjum Gospodarczego, prezydenta miasta Michała Litwiniuka oraz naczelnika Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu dr. Stanisława Romanowskiego.

Z naszego przedszkola wyróżnienie zdobyła Zuzanna Lachowska z grupy V 6 – latki „Odkrywcy”. Podziękowania za udział w konkursie oraz upominki otrzymali także Lilianna Woźniak i Łukasz Siedlanowski. Gratulujemy!

 

W ostatni tydzień listopada w naszej grupie realizowaliśmy treści z programu edukacyjnego „Czyste powietrze wokół nas”.

Program składał się z pięciu części:

Wycieczki – podczas której dzieci obserwowały różne źródła dymu oraz zajęć tj.:  „Co i dlaczego dymi?”

„Jak się czuję, kiedy dymi papieros?”

„Co się dzieje, gdy ludzie palą papierosy?”

 „Jak unikać dymu tytoniowego?”

W czasie zajęć i  zabaw dzieci opowiadały o różnych źródłach, rodzajach dymu, przyczynach wydobywania się dymów. Dowiedziały się o szkodliwości dymu w tym dymu tytoniowego, o skutkach palenia tytoniu i o szkodliwości biernej ekspozycji na dym tytoniowy oraz w jakich miejscach mogą być narażone na dym i jak w takiej sytuacji mogą się zachować.

Poszczególne zajęcia skoncentrowane były na odbiorze wrażeń poprzez oddziaływanie na wiele zmysłów dzieci oraz dostosowane były do rozwoju poznawczego, aktywności, doświadczeń i potrzeb dziecka. Program angażował dzieci w różne działania i  usystematyzował zdobytą wcześniej wiedzę. Przyczynił się do zwiększenia świadomości dziecka w zakresie radzenia sobie w sytuacjach, gdy przebywają w zadymionych pomieszczeniach lub, gdy dorośli palą przy nich tytoń.